Gäst

18-Hålsbanan öppen, lite blöt på vissa ställen, förbud gäller för golfbil och liknande fordon. tidsbokning alla dagar 06.30-17.00

9-Hålsbanan öppen, tidsbokning 06.30-16.00 alla dagar.

Teknikbanan med 3 hål öppen.

Shop/reception vardagar 09-15 helger 08-15. Ni når oss via e-post info@bjornhultsgk.se

Björnhults Golfklubb erbjuder det mesta du som gästspelare kan önska dig. Vi vill dock uppmana till att kontakta oss i god tid vid bokning av t.ex. golfbil. Här listas några av de tjänster vi erbjuder.

• 18-hålsbana med kioskservering i restaurangen
  • 9-hålsbana minst en i bollen skall ha officiellt HCP, vårdad klädsel och eget golfset är ett krav. OBS! Ingen renodlad Pay And Play-Bana.
  • 3-håls teknikbana med fullängdshål
  • Pro&Shop
  • Ställplats för Husbil/husvagn med elstolpe. 200kr/dygn(vid erläggande av greenfee på någon av banorna) annars 400:-/dygn.
  • Uthyrning av golfbilar(18 hål 400:- 36 hål 600:- mot uppvisande av läkarintyg 18 hål 300:- 36 hål 450:-) Medlem som har behov av golfbil 150:-
  • Omklädningsrum och dusch. Medtag egen duschhandduk.
  • Drivingrange. Bollmaskin accepterar betalkort och polett. (24 bollar).
  • Övningsområden för bunker, chip, pitch och putt
  • Restaurang med dagens alla dagar.

Greenfee 2024

18-hålsbanan.

Greenfee

600:- alla dagar.(ordinarie greenfee).

Junior halv ordinarie greenfee(300:-).

Hallandsgreenfee 350:-
Gäller under spelåret 2024, dock ej under vecka 26 till och med vecka 33 samt på lördagar, söndagar o helgdagar under hela året.

Fullvärdiga medlemmar på Hofgårds GK och Varbergs GK erlägger halv ordinarie greenfee 300:- alla dagar.

Fullvärdiga medlemmar på Rydö GK erlägger 200:- i greenfee alla dagar.

Niohålsbanan.

270:- alla dagar

Junior halv greenfee.

Teknikbanan 3 hål är gratis att spela på.

A+-greenfee är 150 kr/runda
A+ gäller inte vid tävling
A+ gäller inte på lördagar, söndagar och helgdagar mellan klockan 9-13
Medverkande klubbar är Borås GK, Marks GK, Kinds GK, Ulricehamns GK, Hofgårds GK och Björnhults GK

Gäst till medlem spelar med 100 kr rabatt på ordinarie 18-hålsgreenfee,(600:-)medlemmen skall anmäla gästspel vid bokning. Endast en gäst/medlem.

Bokning.
Samtliga tider går att boka 100 dagar innan.

Bokningsregler:
Receptionen förbehåller sig rätten att flytta din tid 10 min för att sätta ihop tvåbollar, vid behov. Spelare skall anmäla sig i receptionen senast 20 min före starttid & infinna sig på 1:a tee senast 5 min före start. Starttid som ej bekräftats disponeras av receptionen. Bokningar i receptionen går före telefonkö.

Avbokning av förmiddagstid ska ske senast 07.50 speldagen och avbokning av eftermiddagstid ska ske senast 11.00 speldagen.

FÖRTJÄNST- & INTRODUKTIONSKORT
Innehavare av SGF förtjänstmärken har fritt spel en gång per år.
(SGF guld – silver-& elitmärke, samt guldklubban)
För övriga introduktionskort från SGF, HGDF, GAF, PGA eller SGA, skall klubbchef/banchef/pro i förväg ha godkänt fritt spel, gäller en gång per år.