Dam/Herrgolf

Hallandsgentlemän

Hallands Gentlemän

Hallands gentlemän är en individuell tävling och en klubbtävling med olika golfklubbar som upplåter sin bana för en HG-tävling. De är öppna för herrar 55+ med officiellt handicap. Tävlingarna spelas i 2 klasser, klass A hcp -20,0, klass B hcp 20,1– 36,0. Vid spel på samma bana delas spelarna in i lika stora klasser.

För 2024 har arbetsgruppen, där Lennart Skärström ingår, beslutat att inbjuda alla Halländska klubbar/banor att de får en HG-tävling under förutsättning att de tar en greenfee på högst 300 kr och att tävlingen har gemensam start. Valfri tee tillämpas. Tävlingsavgiften är 30 kr.

Spelare från samtliga klubbar i Halland län, bjuds in att delta. Med gemensam start underlättas för samåkning och mycket trevlig samvaro kan utlovas under lunchen och prisutdelningen efter avslutad tävling

Tävlingarna spelas främst på tisdagar i maj och september.

Ansvariga: Lennart Skärström och Thommy Karlsson

Nedan finner ni lite data från tävlingarna 2024.

HG Spelplan 2024

Aktuellt:

Nu gjorde vi ett nytt försök att spela på Sjögärde trevliga bana, om det inte regnar. Och tyvärr fick vi enhel del regn, som bl.a. gjorde det svårputtat på slutet.  50 spelare peggade upp, några föll ifrån under rundan. Efteråt kunde vi avnjuta en god lunch medan vi väntade på prisutdelningen.
Prisutdelning efteråt med ordinarie priser för dagens tävling, samt korande av Bästa HG-klubb samt bästa individuell spelare under säsongen.
Dagens segrare:
A-klass: Lars Nilsson,      Falkenbergs GK,    72 slag
B-klass: Jan Lundberg,   Sjögärde GK,           67 slag
Årets Segrare:
Bästa klubb:        Varbergs GK
Bästa spelare:     Peter Gavette, Hofgårds GK
Bästa Björnhultsspelare:
Lars Lithvall har spelat 9 av 10 rundor. Grattis till segern och Din idoghet.

Resultaten redovisas i sin helhet på Golf.se och så småningom kommer mer HG-info att visas på HGDFs hemsida.Resultat Klubbtävling: Se HGDF:s hemsida