Dam/Herrgolf

Hallandsgentlemän

Hallands Gentlemän

Hallands gentlemän är en individuell tävling och en klubbtävling med olika golfklubbar som upplåter sin bana för en HG-tävling. De är öppna för herrar 55+ med officiellt handicap. Tävlingarna spelas i 2 klasser, klass A hcp -20,0, klass B hcp 20,1– 36,0. Vid spel på samma bana delas spelarna in i lika stora klasser.

För 2023 har arbetsgruppen, där Lennart Skärström ingår, beslutat att inbjuda alla Halländska klubbar/banor att de får en HG-tävling under förutsättning att de tar en greenfee på högst 300 kr och att tävlingen har gemensam start. Valfri tee tillämpas. Tävlingsavgiften är 30 kr.

Spelare från samtliga klubbar i Halland län, bjuds in att delta. Med gemensam start underlättas för samåkning och mycket trevlig samvaro kan utlovas under lunchen och prisutdelningen efter avslutad tävling

Tävlingarna spelas främst på tisdagar i maj och september.

Ansvariga: Lennart Skärström och Thommy Karlsson

Nedan finner ni lite data från tävlingarna 2023

HG Spelplan 2023

Aktuellt:

Den 19 september spelade Hallands Gentlemän avslutningsrundan på Varbergs Västra, 52 spelare gick ut i lite växlande väder.

Segrare i A-klass var Göran Johansson, Varbergs GK på 66 slag och i B-klassen segrade Martin Johansson  Björnhults GK på 69 slag, GRATTIS !

Bästa klubb för säsongen blev Varbergs GK och bästa spelare blev Bent-Göran Bengtsson, Varbergs GK.

Så var den sista tävlingen för säsongen genomförd, hoppas vi ses nästa  år.

Resultaten redovisas i sin helhet på Golf.se och så småningom kommer mer HG-info att visas på HGDFs hemsida.

Björnhults Interntävling

Resultat Klubbtävling: Se HGDF:s hemsida