Dam/Herrgolf

Damgolfen och Oldgirls 2020

Spelprogram och information Damgolfen 2019

Spelprogram Oldgirls 2019

Nedan följer regler 2019 för dessa tävlingar:
– Minimiålder är det år Du fyller 50 år
– Vi spelar på tisdagar, med första start 9.00. Helst shutgun-start.
– Tre klasser:  A: 0-20    B: 20,1-26   C: 26,1-36  (36+ spelar på 36). Om det är färre än 5 deltagare i en klass slås             denna ihop med en annan.
– Varje lag kan bestå av flera damer, men bara de tre bästa resultaten räknas. Vid mindre antal än tre deltagare per
klubb noteras dagens högst rondresultat för varje saknad spelare.
– Anmälan görs på GIT, senast fredag kl 12.00.
– Startlistor skickas ut av arrangerande klubb senast söndag kl.20.00.
– Anm.avg tas ut om man inte anmält förhinder innan startlistan har publicerats.
– Pris till var 7:e startande plus ett ”närvaropris” om man inte redan spelat till sig ett pris.
– Greenfee, se spelschema på hemmaklubbens anslagstavla + startavgift 40 kr.
– Pristagare måste vara närvarande annars dras nya pristagare.
– Det vi spelar om är ett ”vandrande vandringspris” som delas ut vid sista tävlingen.

Välkomna önskar OLD GIRLs-gänget

Speldagar OLD GIRL´S 2019

7 maj Ullared Flädje GK
21 maj Skogaby GK
11 juni Vinbergs GK
20 augusti Klosterfjordens GK
3 september Haverdals GK
17 september Gräppås GK

Sammanställning Old Girls

Sommarhälsning och rapport från vårsäsongen 2019, Old Girls Halland.

Vi inledde säsongen den 7 maj med spel på Ullared/Flädje GK. Starten gick i solsken men det kom en ordentlig hagelskur och lite regn då och då.

Sex damer deltog från Björnhult. Vi erhöll en åttonde plats .

Nästa tävling gick av stapeln på Skogaby GK två veckor senare i strålande sol och 27 graders värme. Fem damer från Björnhult återsamlades med deltagare från andra klubbar och tampades om fina placeringar på en bana, som var mycket fin. Vi kunde glädja oss åt en fjärde och en femte plats. Vi avancerade en placering till sjunde plats.

Tre veckor senare den 11 juni var det åter dags att träffas, nu på Vinbergs GK.

Nu var inte vädergudarna med oss. Prognosen tidigare under veckan spådde mycket regn men prognosen på morgonen visade endast på lite. Tyvärr blev det riktiga skyfall, så tävlingen fick avbrytas efter ca fyra spelade hål. Mycket tråkigt för klubben och någon ny tävling i år kan inte genomföras utan den får skjutas till nästa år.

Startavgift fick vi tillbaka och vi fick en greenfeebiljett.

Från Björnhult deltog fyra damer.

Med förhoppning om en skön sommar hälsar dig

Birgitta A

PS. Höstomgången startar den 20 augusti på Klosterfjordens GK och avslutas med spel på Gräppås den 17 september. Väl mött då! DS

Representant Björnhults GK