SM 2018

SM HERRAR 60 2018

Det är med stolthet vi välkomnar er till Björnhults GK för SM 2018 klass Herrar 60.

Lite kort om Björnhults GK, banan ligger cirka fem kilometer norr om Falkenbergs centrum utmed väg 767(gamla E6:an) klubben bildades 1999 och 2001 öppnades det en 18-hålsbana samt en 9-håls pay and playbana med fullängdshål. 2005 påbörjades arbetet med 9 ytterligare hål som var klara lagom till klubbens 10 årsjubileum 2009. Dessa nya hål ersatte gamla 18 hålsbanans första nio hål, så nu kan vi erbjuda totalt 36 hål. Banan är anlagd till stora delar på gammal jordbruksmark så vinden och de många vattenhindren står för svårigheterna på Björnhults GK.

Vi har uppställningsplats för 10 husvagnar/husbilar med eluttag, boka din plats i god tid så löser vi eventuella extra anslutningar.

Boende i närheten.

Augustas Bed and Breakfast

Gits Gård

Klittergårdens vandrarhem

Kvarnens vandrarhem

Grand Hotell Falkenberg

Falkenbergs Strandbad

Palace Hotell

Texten uppdateras fortlöpande(detta är ett första utkast).